لوگو برزین الکترونیک

برزین الکترونیک

تعمیرات اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق

09396506148

09156506148

مشهد

سیدرضی44 پلاک353

تعمیر تهویه مطبوع هواپیما

تعمیر ایرکاندیشن هواپیما

ویدیوی تعمیر و راه اندازی دستگاه ایرکاندیشن سیار هواپیما - فرودگاه مشهد شرکت همراه کوشا کیش

مشخصات فنی دستگاه GL ایرکاندیشن هواپیما

GL Guinard Lebrun GF15012

نوع دستگاه: ایرکاندیشن – دستگاه تهویه مطبوع هواپیما
شرکت سازنده: GL
مدل: GF15012
ظرفیت: 2.6kg/sec
سال ساخت: 2015
وزن: 6100kg
سرعت مجاز: 15km/h

ایرکاندیشن چیست؟

ایرکاندیشن Air Condition یک سیستم تهویه مطبوع است که دمای یک فضای بسته را کنترل می کند. از آن برای خنک کردن یک ساختمان،وسیله نقلیه، هواپیما و … در تابستان و گرم کردن آن در زمستان استفاده می شود.

تهویه هوای زمینی هواپیما

این نوع از تجهیزات تهویه هوا به شکل سیار در فرودگاه ها وجود دارند و عمل تهویه هواپیما را هنگامی که هواپیما بر روی سطح زمین قرار دارد انجام می‌دهند. این دستگاههای سیار تهویه هوا، از طریق داکت‌های منعطف به کابین هواپیما متصل می‌شوند و به امر تهویه کابین هواپیما می‌پردازند.

تعمیر تهویه زمینی هواپیما ACU

تعمیر ایرکاندیشن هواپیما

تعمیر ایرکاندیشن زمینی هواپیما – فرودگاه هاشمی نژاد مشهد

تعمیر سیستم های تهویه مطبوع صنعتی در مشهد

 تعمیرات تخصصی انواع دستگاههای تهویه صنعتی در برزین الکترونیک.

ایرکاندیشن صنعتی
چیلر تراکمی و مینی چیلرها
هواساز معمولی و هایژنیک
ایرواشر
اکونوپک
یونیت هیتر
اگزاست فن
پکیج یونیت
بویلر
فن کویل

پروژه دیگر: تعمیر ایرکاندیشن ترموکینگ Clima AIRE II TK 41-4658 شرکت همراه کوشا کیش

لینک مشاهده پروژه

تعمیر ایرکاندیشن شرکت همراه کوشا کیش THERMO KING TK-4658

دیگر دستگاههای تعمیری در برزین الکترونیک

تعمیر دستگاه پکینگ نان مزرعه
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه شیرینگ پک عالیس
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه خط تولید پت بطری پلاستیکی عالیس
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه تولید بطری پلاستیکی زمزم مشهد
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه تزریق پلاستیک
مشاهده پروژه
تعمیر سافت استارتر کوهشار مشهد
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه صنعتی گلدوزی روتختی
مشاهده پروژه
تعمیر دستگاه جوش توری
مشاهده پروژه
Previous slide
Next slide

ارتباط با مجموعه تخصصی تعمیرات اتوماسیون صنعتی برزین الکترونیک

جهت تعمیر دستگاه و ماشین آلات صنعتی در مشهد و سایر شهرها می‌توانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.
آدرس: مشهد – سید رضی 44 – پلاک 353

guinault lebrun LOGO GL

شرکت جی ال (Guinault Lebrun – GL)

 
GL Guinard Lebrun یک شرکت فرانسوی است که در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های تهویه مطبوع هواپیما تخصص دارد. این شرکت در سال 1947 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر پاریس فرانسه قرار دارد.

GL Guinard Lebrun طیف گسترده‌ای از سیستم‌های تهویه مطبوع را برای انواع هواپیماهای تجاری و نظامی ارائه می‌دهد. این سیستم‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی: این سیستم‌ها برای خنک کردن و گرم کردن کل هواپیما طراحی شده‌اند.
  • سیستم‌های تهویه مطبوع محلی: این سیستم‌ها برای خنک کردن و گرم کردن قسمت‌های خاصی از هواپیما، مانند کابین خلبان یا کابین مسافران، طراحی شده‌اند.
  • سیستم‌های کنترل فشار: این سیستم‌ها برای تنظیم فشار داخل کابین در ارتفاعات بالا طراحی شده‌اند.

GL Guinard Lebrun یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تهویه مطبوع هواپیما است. این شرکت به دلیل کیفیت بالا، قابلیت اطمینان و نوآوری محصولات خود شناخته شده است.

برخی از مشتریان GL Guinard Lebrun عبارتند از:

  • ایرباس
  • بوئینگ
  • بمباردیر
  • داسو
  • لاکهید مارتین
  1. GL Guinard Lebrun اولین شرکتی بود که سیستم تهویه مطبوع را برای هواپیماهای تجاری در سال 1947 توسعه داد.
  2. این شرکت سیستم تهویه مطبوع را برای اولین هواپیمای Überschall der Welt، Concorde، توسعه داده است.
  3. GL Guinard Lebrun سیستم تهویه مطبوع را برای ایستگاه فضایی بین‌المللی توسعه داده است.

ایرکاندیشن یا تهویه مطبوع

تهویه مطبوع با استفاده از فرآیندی به نام تبرید کار می کند.
تبرید فرآیند حذف گرما از یک ماده است. در یک تهویه مطبوع، ماده ای که خنک می شود هوا است.

چهار جزء اصلی تهویه مطبوع

کمپرسور: کمپرسور گاز مبرد را فشرده می کند که باعث افزایش دما و فشار آن می شود.
کندانسور: کندانسور گرما را از گاز مبرد گرفته و آن را به مایع تبدیل می کند.
شیر انبساط: شیر انبساط فشار و دمای مبرد را کاهش می دهد.
اواپراتور: اواپراتور گرما را از هوای داخل جذب می کند و آن را به گاز تبدیل می کند.
مبرد سپس به کمپرسور باز می گردد و چرخه دوباره شروع می شود.

انواع مختلفی از تهویه مطبوع وجود دارد:

تهویه مطبوع مرکزی

تهویه مطبوع مرکزی نوعی سیستم تهویه مطبوع است که کل خانه یا ساختمان را خنک می کند.

از یک واحد خارجی بزرگ و یک سری کانال تشکیل شده است که هوای خنک را در سراسر ساختمان توزیع می کند.

تهویه مطبوع بدون کانال

تهویه مطبوع بدون کانال نوعی سیستم تهویه مطبوع است که کل خانه یا ساختمان را بدون استفاده از کانال خنک می کند. از یک واحد دیواری یا سقفی تشکیل شده است که هوای خنک را مستقیماً به داخل اتاق می دمد.

تهویه مطبوع پنجره ای

تهویه مطبوع پنجره ای نوعی تهویه مطبوع است که در یک پنجره نصب می شود. این یک واحد خودکار است که برای خنک کردن یک اتاق طراحی شده است.

تهویه مطبوع قابل حمل

تهویه مطبوع قابل حمل نوعی تهویه مطبوع است که می توان آن را از یک اتاق به اتاق دیگر جابجا کرد. این یک واحد خودکار است که برای خنک کردن یک اتاق کوچک طراحی شده است.

تهویه مطبوع می تواند راهی موثر برای خنک و گرم نگه داشتن خانه یا وسیله نقلیه شما باشد. با این حال، مهم است که از تهویه مطبوع به طور موثر استفاده کنید تا مصرف انرژی را کاهش دهید.

تعمیر تهویه مطبوع هواپیما

اهمیت تهویه مطبوع در هواپیما:

تهویه مطبوع در هواپیما نقشی حیاتی در آسایش و سلامت مسافران و خدمه پرواز ایفا می‌کند.

این سیستم وظایف متعددی را بر عهده دارد، از جمله:

کنترل دما: تنظیم دمای داخل کابین در شرایطی که دمای بیرونی می‌تواند به شدت متغیر باشد.
تأمین هوای تازه: تهویه هوای داخل کابین و جایگزینی آن با هوای تازه و تصفیه‌شده.
کنترل رطوبت: تنظیم رطوبت داخل کابین برای جلوگیری از خشکی هوا و ایجاد مشکلات تنفسی.
کنترل فشار: تنظیم فشار داخل کابین برای حفظ سلامتی مسافران در ارتفاعات بالا.
حذف بو و ذرات معلق: تصفیه هوای داخل کابین از ذرات معلق، بوها و آلاینده‌ها.

نحوه عملکرد تهویه مطبوع هواپیما

هوای مورد استفاده در سیستم تهویه مطبوع هواپیما از دو منبع تامین می‌شود:

هوای فشرده شده

این هوا از موتورهای هواپیما گرفته می‌شود و پس از فشرده شدن، به داخل کابین هدایت می‌شود.

هوای خارجی

این هوا از طریق دریچه‌هایی در بدنه هواپیما وارد می‌شود و پس از تصفیه، با هوای فشرده شده مخلوط می‌شود.
هوای مخلوط شده سپس از طریق یک مبدل حرارتی عبور می‌کند که در آن گرم یا سرد می‌شود. در نهایت، هوای گرم یا سرد شده از طریق دریچه‌های سقفی و کف کابین به داخل توزیع می‌شود.

اجزای اصلی سیستم تهویه مطبوع هواپیما

کمپرسور: وظیفه فشرده کردن هوای گرفته شده از موتورهای هواپیما را بر عهده دارد.
واحد خنک کننده: وظیفه خنک کردن هوای فشرده شده را بر عهده دارد.
واحد گرم کننده: وظیفه گرم کردن هوای فشرده شده را در صورت نیاز بر عهده دارد.
فیلترها: وظیفه تصفیه هوای ورودی به کابین از ذرات معلق، بوها و آلاینده‌ها را بر عهده دارند.
دریچه‌ها: وظیفه توزیع هوای گرم یا سرد شده در داخل کابین را بر عهده دارند.

مزایای تهویه مطبوع هواپیما

آسایش و سلامت: تهویه مطبوع با تنظیم دما، رطوبت و فشار داخل کابین، آسایش و سلامت مسافران و خدمه پرواز را تضمین می‌کند.

ایمنی: تهویه مطبوع با حذف بو و ذرات معلق، کیفیت هوای داخل کابین را ارتقا می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

عملکرد: تهویه مطبوع با تنظیم دمای داخل کابین، عملکرد سیستم‌های الکترونیکی و تجهیزات هواپیما را بهینه می‌کند.

نکاتی در مورد تهویه مطبوع هواپیما

در برخی از هواپیماها، مسافران می‌توانند دمای هوای دریچه‌های سقفی را به طور جداگانه تنظیم کنند.
در صورت احساس ناراحتی از دمای داخل کابین، می‌توانید از مهمانداران درخواست کمک کنید.
تهویه مطبوع هواپیما می‌تواند باعث خشکی پوست و چشم شود. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از کرم مرطوب کننده و قطره چشم استفاده کنید.